Lightweight buildings represent a dynamic segment of the real estate market and are becoming increasingly popular in the construction industry. They offer many advantages in terms of speed, efficiency and economy. However, in order for these buildings to be truly fit for purpose, it is of paramount importance that their payment is properly organised and that claims are effectively managed. This article outlines the steps that contribute to the ordering of lightweight buildings, the smooth payment process and the successful handling of possible complaints buying a garage After.
Payment for lightweight buildings
A könnyűszerkezetes épületek árának rendezése előre utalással történik. A megrendelés során a teljes összeg kiegyenlítése kétféleképpen történhet: 50-50%-os részletekben vagy egy összegben, 100%-os előre utalással. Az előleg befizetése az épület gyártásának megkezdéséhez elengedhetetlen feltétel. Sok esetben – főleg a külföldi gyártóktól rendelt épületek esetében, magyarországi képviselő vagy közvetítő segít a projektben. A szakszerű szervezés meghatározza a kivitelezési folyamat hatékonyságát, hosszát és a végleges eredmény minőségét is, egyben a helyi hivatalos céges képviselet biztosítékot is nyújt a megrendelő számára. Több magyarországi cég is arra szakosodott, hogy a külföldi gyártó által fel nem vállalható folyamatokat átvegye és az egyeztetéseket megtegye, ezzel biztosítva minden fél részére, hogy az building production, installation and payment to be done properly. Here are some important steps to take to ensure a proper payment process.
Thorough preparation and cost planning
A telepítés megkezdése előtt mindenképpen rendelkezni kell egy elkészült alapzattal, így ennek költségeit is érdemes előre betervezni a rendelkezésre álló keretbe. A pontosan felmért és rögzített kifizetések alapján készített kalkuláció segít abban, hogy a megrendelő hatékonyan gazdálkodjon a forrásaival és elkerülje a költségtúllépést. Utólagos vagy részletfizetésre nincs lehetőség. Bizonyos esetekben a teljes előrefizetéssel elkerülhető az árfolyamváltozásból adódó kockázat. A számlát minden esetben a MobilGarázsBolt.hu Kft állítja ki.
There is no possibility of storing buildings that have already been constructed. In any case, the full price of the building ordered must be paid by the customer at the latest on the day of installation. This can be done in several ways and forms.
Payment methods for the installation of a lightweight building
- A rendelés véglegesítése után, még a gyártást megelőzően kiállításra kerül a számla. Az épület árának 50%-a megadott határidőre, még a gyártást megelőzően utalásra kell, hogy kerüljön. Ugyanis a gyártóközpont ebből az összegből szervezi meg és indítja el a gyártást. Az összeg másik 50%-ról szóló tranzakciót a telepítés előtti napon (de legkésőbb a telepítés napján szükséges majd elutalni, mialatt a szerelők a lepakolást végzik, még az összeszerelés megkezdése előtt), az ajánlatkérés és megrendelés során megadott feltételek szerint szükséges teljesíteni. Minden esetben az utalásról bizonylatot kell küldenie számunkra. A szerelők nem rendelkeznek információval az anyagiakkal kapcsolatban, ezért a fizetési bizonylatot nem a szerelőknek kell bemutatni, hanem nekünk kell elküldenie e-mailben. Természetesen, amennyiben Önnek kényelmesebb, lehetőség van arra is, hogy az összeget egy részletben utalja el, még a gyártás előtt és úgy a továbbiakban már nem lesz ezzel kapcsolatos teendője.
- 100% előleg befizetése esetén a vételár rögzíthető, mivel a forintos összeget azonnal lengyel zlotyra váltjuk a beérkezés után. 50% előleg utalása esetén fenntartjuk az árváltozás jogát, ha jelentős árfolyamromlás következik be a HUF/PLN árfolyamban. Ennek oka, hogy lengyel gyártópartnerekkel dolgozunk és a beszerzési árak lengyel zlotyban vannak meghatározva. Amennyiben ebből kifolyólag szükséges árkorrekciót végeznünk, azt csak a második 50%-os részletre kiterjedően fogjuk alkalmazni és érvényesíteni.
ComplaintsTreatment for Lightweight Structures
Although lightweight construction methods generally provide a high quality end result, complaints can still occur. When installing lightweight construction, it is important to check quality at the time of acceptance. A thorough inspection helps to identify defects in time and ensure quality workmanship, which reduces the possibility of complaints and subsequent costs. There are also many opportunities for correction during installation, but there may be problems that installers cannot immediately address on site. A successful complaint handling is key to ensuring customer satisfaction and maintaining the reputation of the construction company. To get an overview of how and how well this is done, it is worthwhile to consult the internet before placing an order. The following are some steps for effective complaint handling.
- Effective customer communication:
Effective communication and open dialogue with customers is key to resolving complaints. The company or its representative should respond to customer/client feedback and complaints in a timely and appropriate manner, giving them the opportunity to present their problems in detail. This applies particularly to the design phase also before ordering a lightweight building. You can read more about this here: What should I look out for when installing a mobile garage? If, during the order process, you feel that you are not getting adequate professional support for your preliminary questions, don't expect a smooth complaint handling. - Speed and efficiency:
A reklamációk gyors és hatékony kezelése elengedhetetlen a minőség megőrzése szempontjából. Egy vállalkozásnak mihamarabb intézkednie kell a probléma megoldása érdekében, nyomon kell követnie a folyamatot, hogy biztosítsa a panasz teljes körű és kielégítő megoldását. A megfelelő kezeléshez, a megrendelőnek is biztosítania kell a gyártóközpont részére a kért információkat, fényképeket, esetleg videofelvételt. Csak úgy tud felkészülni a kiérkező szerelőcsapat a reklamációs kiszállás kezelésére, ha minden előre látható szerelési anyagot maguknál tudnak. - Complaints on the spot:
Complaint handling immediately upon installation is történhet, amennyiben a szerelők visszajelzése alapján van rá a lehetőség. Átbeszélhető, felvázolható a javasolt megoldás, amennyiben a megrendelő vagy annak képviselője a helyszínen tartózkodik és telefonon is elérhető. Ezzel hatékonyan csökkenthető az elhárítási idő is, sok esetben elkerülhető egy megismételt reklamációs kiszállás a gyártóközpont részéről, az épület használatba vehető lesz azonnal.
Accumulated knowledge, thorough preparation, detailed elaboration of processes and accurate monitoring are all important factors that protect contractors. Complaint management focuses not only on existing problems but also on prevention. A construction company needs to constantly improve its processes and learn from past mistakes. Regular quality control and learning from experience will help minimise the possibility of future complaints, so choose the manufacturer of the building you want to order carefully and read customer reviews.