et-loader

Épület kifizetése, reklamáció kezelése

Mobilgarázs fizetési módokA könnyűszerkezetes épületek, az ingatlanpiac dinamikus szegmensét képviselik és az építőiparban egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek. Az ilyen épületek gyors és hatékony építési folyamata, valamint gazdaságossága miatt számos előnnyel járnak. Azonban ahhoz, hogy ezek az épületek valóban megfeleljenek az elvárásoknak, kiemelten fontos a kifizetésük megfelelő szervezése és a reklamációk hatékony kezelése. Ez a cikk bemutatja azokat a lépéseket, amelyek hozzájárulnak a könnyűszerkezetes épületek megrendeléséhez, a kifizetési folyamat gördülékeny lebonyolításához és az esetleges reklamációk sikeres kezeléséhez garázsvásárlás után.

Könnyűszerkezetes Épületek Kifizetése

A könnyűszerkezetes épületek árának rendezése előre utalással történik. A megrendelés során a teljes összeg kiegyenlítése kétféleképpen történhet: 50-50%-os részletekben vagy egy összegben, 100%-os előre utalással. Az előleg befizetése az épület gyártásának megkezdéséhez elengedhetetlen feltétel. Sok esetben – főleg a külföldi gyártóktól rendelt épületek esetében, magyarországi képviselő vagy közvetítő segít a projektben. A szakszerű szervezés meghatározza a kivitelezési folyamat hatékonyságát, hosszát és a végleges eredmény minőségét is, egyben a helyi hivatalos céges képviselet biztosítékot is nyújt a megrendelő számára. Több magyarországi cég is arra szakosodott, hogy a külföldi gyártó által fel nem vállalható folyamatokat átvegye és az egyeztetéseket megtegye, ezzel biztosítva minden fél részére, hogy az épület gyártása, telepítése és kifizetése rendben megtörténjen. Az alábbiakban néhány fontos lépést mutatunk be megfelelő kifizetési folyamat kialakításához.

Alapos előkészület és költségtervezés

A telepítés megkezdése előtt mindenképpen rendelkezni kell egy elkészült alapzattal, így ennek költségeit is érdemes előre betervezni a rendelkezésre álló keretbe. A pontosan felmért és rögzített kifizetések alapján készített kalkuláció segít abban, hogy a megrendelő hatékonyan gazdálkodjon a forrásaival és elkerülje a költségtúllépést. Utólagos vagy részletfizetésre nincs lehetőség. Bizonyos esetekben a teljes előrefizetéssel elkerülhető az árfolyamváltozásból adódó kockázat. A számlát minden esetben a MobilGarázsBolt.hu Kft állítja ki.

A már legyártott épületek raktározására nincs lehetőség. A megrendelt épület teljes árát, minden esetben legkésőbb a telepítés napján ki kell egyenlítenie a vásárlónak. Ez több módon és formában is megtörténhet.

Fizetési módok könnyűszerkezetes épület telepítésénél

  1. A rendelés véglegesítése után, még a gyártást megelőzően kiállításra kerül a számla. Az épület árának 50%-a megadott határidőre, még a gyártást megelőzően utalásra kell, hogy kerüljön. Ugyanis a gyártóközpont ebből az összegből szervezi meg és indítja el a gyártást. Az összeg másik 50%-ról szóló tranzakciót a telepítés előtti napon (de legkésőbb a telepítés napján szükséges majd elutalni, mialatt a szerelők a lepakolást végzik, még az összeszerelés megkezdése előtt), az ajánlatkérés és megrendelés során megadott feltételek szerint szükséges teljesíteni. Minden esetben az utalásról bizonylatot kell küldenie számunkra. A szerelők nem rendelkeznek információval az anyagiakkal kapcsolatban, ezért a fizetési bizonylatot nem a szerelőknek kell bemutatni, hanem nekünk kell elküldenie e-mailben. Természetesen, amennyiben Önnek kényelmesebb, lehetőség van arra is, hogy az összeget egy részletben utalja el, még a gyártás előtt és úgy a továbbiakban már nem lesz ezzel kapcsolatos teendője.
  2. 100% előleg befizetése esetén a vételár rögzíthető, mivel a forintos összeget azonnal lengyel zlotyra váltjuk a beérkezés után. 50% előleg utalása esetén fenntartjuk az árváltozás jogát, ha jelentős árfolyamromlás következik be a HUF/PLN árfolyamban. Ennek oka, hogy lengyel gyártópartnerekkel dolgozunk és a beszerzési árak lengyel zlotyban vannak meghatározva. Amennyiben ebből kifolyólag szükséges árkorrekciót végeznünk, azt csak a második 50%-os részletre kiterjedően fogjuk alkalmazni és érvényesíteni.

ReklamációKezelés Könnyűszerkezetes Épületeknél

Bár a könnyűszerkezetes építési módszerek általában magas minőségű végeredményt nyújtanak, reklamációk ettől függetlenül még előfordulhatnak. A könnyűszerkezetes épületek telepítése során fontos a minőség ellenőrzése az átvételkor. Az alapos felülvizsgálat segít az időben történő hibafelismerésben és a minőségi munkavégzés biztosításában, ami csökkenti a reklamációk lehetőségét és a később felmerülő költségeket. A szerelés közben is sok lehetőség van korrekcióra, ám lehetnek olyan problémák is, melyeket a szerelők nem tudnak azonnal a helyszínen kezelni. A sikeres reklamációkezelés kulcsfontosságú az ügyfelek elégedettségének biztosításában és az építőipari vállalkozás hírnevének megőrzésében. Ennek mikéntjének és minőségének áttekintéséhez, érdemes az internetes felületeken tájékozódni, még a megrendelés előtt. A következőkben néhány lépést vázolunk a hatékony reklamációkezeléshez.

  • Hatékony ügyfélkommunikáció:
    A reklamációk megoldásában, az ügyfelekkel való hatékony kommunikáció és nyitott párbeszéd kulcsfontosságú. A vállalkozásnak vagy képviselőjének, időben és megfelelő módon kell válaszolnia az ügyfelek/megrendelők visszajelzésére és panaszaira, lehetőséget kell biztosítania számukra, hogy részletesen bemutassák problémáikat. Ez fokozottan érvényes a tervezési fázisra
    a könnyűszerkezetes épület megrendelése előtt is. Erről itt tudsz olvasni bővebben: Mire figyeljek egy mobilgarázs telepítésénél? Ha megrendelés folyamatában úgy érzed, hogy nem kapsz megfelelően szakszerű támogatást előzetes kérdéseidre, ne számíts gördülékeny reklamáció kezelésre sem.
  • Gyorsaság és hatékonyság:
    A reklamációk gyors és hatékony kezelése elengedhetetlen a minőség megőrzése szempontjából. Egy vállalkozásnak mihamarabb intézkednie kell a probléma megoldása érdekében, nyomon kell követnie a folyamatot, hogy biztosítsa a panasz teljes körű és kielégítő megoldását. A megfelelő kezeléshez, a megrendelőnek is biztosítania kell a gyártóközpont részére a kért információkat, fényképeket, esetleg videofelvételt. Csak úgy tud felkészülni a kiérkező szerelőcsapat a reklamációs kiszállás kezelésére, ha minden előre látható szerelési anyagot maguknál tudnak.
  • Helyszíni reklamáció:
    A reklamáció kezelése a telepítéskor azonnal
    is történhet, amennyiben a szerelők visszajelzése alapján van rá a lehetőség. Átbeszélhető, felvázolható a javasolt megoldás, amennyiben a megrendelő vagy annak képviselője a helyszínen tartózkodik és telefonon is elérhető. Ezzel hatékonyan csökkenthető az elhárítási idő is, sok esetben elkerülhető egy megismételt reklamációs kiszállás a gyártóközpont részéről, az épület használatba vehető lesz azonnal. 

A felhalmozott tudás, az alapos előkészület, a folyamatok részletes kidolgozása, valamint pontos követése, mind fontos tényező, mely védi a szerződő feleket. A reklamáció kezelés nemcsak a meglévő problémákra koncentrál, hanem a megelőzésre is. Az építő vállalkozásnak állandóan javítania kell a folyamatait és tanulnia a múltbeli hibákból. A rendszeres minőségellenőrzés és a tapasztalatokból való tanulás segít minimalizálni a jövőbeli reklamációk lehetőségét, ezért körültekintően válaszd ki a megrendelni kívánt épület gyártóját, olvass utána a fellelhető vásárlói véleményeknek.

Vásárlói elégedettség

4.9
533
4.9
372

Rólunk mondták