Gyakori kérdések és az általunk vállalt feltételek

Az alábbi leírások és tartalmak kizárólagosan a MobilGarázsBolt.hu üzemeltetőjének tulajdonát képezik.
Felhasználásuk semmilyen másik felületen nem engedélyezett, ugyanis szerzői jogok védik.

Milyen hatással van a COVID-19 járvány a kiszállításokra?

A koronavírus terjedésének megakadályozására érvénybe lépett rendeletek befolyásolhatják a megrendelt termékek kiszállításának menetét. Bár jelenleg nincs érvényben olyan korlátozás, amely tiltaná a nemzetközi szállítmányozás lebonyolítását, ám a határokon és az utakon is szigorúbb ellenőrzéseket vezettek be, amelyek esetleges csúszásokhoz vezethetnek az épületek telepítésének eredetileg megadott időpontjához képest. Természetesen emailben és telefonon is tartjuk a kapcsolatot az Ügyfeleinkkel és igyekszünk naprakész információkat biztosítani számukra a rendkívüli helyzet kapcsán. Bármilyen fontos, a kiszállításokat érintő változás esetén először webhelyünk főoldalának hírfolyamában tesszük közzé a bejegyzést, az érintett Ügyfelek pedig ezt követően folyamatosan, a lehető leghamarabb kiértesítésre kerülnek.

Milyen méretű épületeket tudnak megvalósítani?

Mivel több gyártópartnerrel is együtt dolgozunk, ezért a méretek kapcsán is sokféle igényt meg tudunk valósítani. Természetesen minden épület gyártásánál vannak a szerkezet kialakításából adódó korlátok, amelyek a szerkezetek terhelhetőségére, kialakítására vonatkoznak. Kollégáink segítenek eligazodni a tervezés, valamint a szerkezetek megfelelő méretezésének kapcsán és az Önök lehetőségeit szem előtt tartva igyekeznek megtalálni a legmegfelelőbb megoldást.

Mi a fizetés módja?

A fizetési feltételek eltérnek a sztenderd és a prémium delux kivitelű épületeink esetében.

A sztenderd kivitelnél a megrendeléskor vagy ajánlattételkor kiajánlott áraink alap esetben bruttó árak és tartalmazzák a 23%-os lengyel áfát. A fizetés a leszállítás és az összeszerelés után a helyszínen, forintban és készpénzben történik, ha utalásos fizetésről előzetes egyeztetés nem történt. A telepítés befejezésekor készpénzes fizetés esetén szerelőink átadnak Önnek egy hivatalos, lengyel nyelvű fizetési bizonylatot a vásárlásról. Szükség esetén banki utalásra is van lehetőség, de ebben az esetben csak előreutalást fogadunk el. A gyártó rendelkezik forintos, eurós és zloty-s számlával is az átutalások fogadására. A tranzakciót igazoló dokumentumot e-mailben el kell juttatnia nekünk még a telepítés előtt, hogy a gyártóközpont azonosítani tudja a fizetést. Egyedi és nagyobb sztenderd kivitelű épületek rendelésénél előleget szoktunk kérni Ügyfeleinktől. Ennek hiányában a gyártó nem tudja megkezdeni az épület legyártását! Amennyiben bizonylat helyett számlát igényelt a rendelés véglegesítése során, azt a többi dokumentációval együtt a helyszínen tudja majd átvenni. Ehhez szükségünk lesz a számlázási adatokra és adószámra. Egyéb esetben csupán a fentiekben említett hivatalos, fizetési bizonylat kerül kiállításra a helyszínen. Számlaigényét csak a kiszállítást megelőzően tudjuk teljesíteni, mert közvetlenül a lengyel gyártóközpont állítja ki a kétnyelvű lengyel-magyar számlát, amelyre csak a telepítést megelőzően van lehetősége. Mindenképpen jelezze számunkra, ha aktív, céghez tartozó EU-s adószámmal rendelkezik, mert ebben az esetben törvényi kötelezettségünk nettó összegben kiszámlázni a termék árát, azaz a 23%-os lengyel áfa nem kerül felszámításra. Az ilyen vásárlások esetében a fizetésnél mindig kell, hogy jelen legyen egy olyan felelős személy, aki érvényesíti a dokumentumokat a cég hivatalos bélyegzőjével és aláírásával. Csak így áll módunkban elfogadni a vállalati fizetéseket, egyéb esetben a helyszínen a teljes bruttó összeget meg kell fizetni.

A prémium delux kivitelű épületeink esetében a termék végösszegéről a rendelés véglegesítése után, de még a gyártást megelőzően kiállításra kerül a számla. Az épület árának 50%-a megadott határidőre, még a kiszállítást megelőzően utalásra kell, hogy kerüljön. A gyártóközpont ugyanis ebből az összegből szervezi meg és indítja el a gyártást. Az összeg másik 50%-ról szóló tranzakciót legkésőbb a telepítés napjáig, az ajánlatkérés során megadott feltételek szerint szükséges teljesíteni. Természetesen, amennyiben Önnek kényelmesebb, lehetőség van arra is, hogy az összeget egy részletben elutalja még a gyártás előtt, és úgy a továbbiakban már nem lesz ezzel kapcsolatos teendője.

A prémium delux kivitelű épületekről minden esetben eurós számlát állítunk ki, így az utalásnak is euróban kell megtörténnie. Az összeg nem közvetlenül a lengyel gyártópartnerünkhöz, hanem a szlovákiai központú cégünk (cégnév: PULION s.r.o., székhely: M. Béla 1162/34, 077 01 Kráľovský Chlmec, adószám: SK2120817941) saját számlájára érkezik, ezért a termék ára a szlovákiai adózási követelményeknek megfelelően 20%-os áfát tartalmaz. Ez biztosítja Ügyfeleink és a gyártó részére is az adás-vétel biztonságos átfutását. Amennyiben nem rendelkezik eurós bankszámlával, a bankok által felszámolt magas utalási költségek elkerülésére az Ügyfeleinknek leginkább a Transferwise nevű platform használatát javasoljuk. A Transferwise létrehozásában többek között a PayPal alapítója is szerepet játszott, így ez egy nagyon biztonságos és költséghatékony megoldást nyújt mindenki számára. Ezen a platformon keresztül, egy rövid regisztráció után, pár ezer forintos utalási költség mellett lehetőség nyílik az előleg vagy akár a garázs teljes vételárának átutalására. Így az összeg biztonságban megérkezhet a cég számlájára. Amennyiben igényt tart rá, szívesen segítünk a weboldalon való eligazodásban.

Hogyan zajlik Önöknél a tervezés? Megadom az elképzelt épület méreteit, és utána?

Amennyiben már valamelyik, a weboldalunkon található fix termékünk elnyeri a tetszését, az épület kiválasztása után megadhatja a szükséges adatokat, majd tovább kattintva elküldheti számunkra megrendelését. A megrendeléshez tartozó űrlap kitöltése során lehetősége van a fix termékek egyes paramétereinek megváltoztatására és a megjegyzés rovatban további információkat adhat meg számunkra elképzeléseiről. A sikeres rendelésről minden esetben emailes megerősítést kap, amint rögzítésre kerül a rendszerünkben.
Amennyiben egyedi paraméterekkel szeretne tőlünk rendelni, az ajánlatkérés opciót szükséges kiválasztani weboldalunkon. Itt az űrlap kitöltésénél lehetőség van akár egy skicc vagy egy kézzel rajzolt tervrajz feltöltésére is, amelyet a rendszer csatoltan elküld számunkra az ajánlatkéréssel egyetemben.
Az ajánlatkérések elküldésére természetesen lehetősége van e-mail formájában is, de a weboldalon található űrlap kitöltésénél átláthatóbb, hogy milyen információk szükségesek számunkra az ajánlatunk összeállításához. Ezzel csökkenthető a több körben elküldött e-mailek száma és így hamarabb kézhez kaphatja ajánlatát is.

Az ajánlatkérések megválaszolása átlagosan 1-3 munkanap alatt, a beérkezésük sorrendjében történik meg. A nagyon egyedi kéréseket viszont a gyártóközpont vizsgálja meg és árazza be, ami több időt vesz igénybe. Természetesen igyekszünk minden ügyfelünk számára a lehető leghamarabb elküldeni válaszunkat.

Fontos, hogy sem megrendeléseket, sem ajánlatkéréseket nem veszünk fel telefonon keresztül, mert ez növeli az esélyét a paraméterek és az ügyféladatok hibás rögzítésének, amiért a MobilGarázsBolt.hu nem tud felelősséget vállalni. Éppen ezért az ügyfeleknek minden esetben rendelkezniük kell e-mailes postafiókkal vagy olyan email címmel, ahol biztonságosan lefolytatható az Ügyfél és a cégünk közötti kommunikáció. Az írásos dokumentáció biztosítja ügyfeleink számára, hogy minden a leírtak szerint történjen az ajánlatkéréstől/megrendeléstől a telepítésen át, egészen a garanciális időszak végéig.

Fontos információ! Néhány esetben előfordulhat, hogy a megrendelés nem megfelelően jelenik meg rendszerünkben, ennek ellenére Ön megkapja a megerősítést. Ilyen esetekben hibaüzenetet kapunk és ismét bekérjük a rendelésre vonatkozó paramétereket az ügyfelektől, ezért kérjük, hogy olyan email címet adjon meg, amelyen elérhetjük Önt!

Miből készülnek az épületek?

A sztenderd vázszerkezet tetőrésze alapozó festéssel ellátott zártszelvényekből, vagy G-szelvényekből kerül kialakításra (amelyekkel az ajtók és küszöbök szerkezetét is minden esetben megerősítjük), a többi rész pedig L- és C-szelvényekből készül. Természetesen a sztenderd kivitelnél lehetőség van a vázszerkezet túlnyomó részének zártszelvényekből való kialakítására, csupán néhány szükséges helyen használunk egyéb típusú szelvényeket (L-,C-,G- szelvény) a könnyebb és pontosabb összeszerelhetőség érdekében.

A prémium delux épületeink esetében a gyártó eleve zártszelvényekből építi fel az épületek vázszerkezetét és a szelvények alapból két réteg alapozófestékkel kerülnek kezelésre, így téve még tartósabbá azokat.
Amennyiben van rá igény, lehetőség van a konstrukció horganyzott változatban való megrendelésére is. Ennek részleteiről a “Horganyzott az épületek vázszerkezete?” fejezetben tájékozódhat.

A könnyűszerkezetes épületeink falai T7-es trapézlemezekből készülnek. A tetőhöz pedig a kiviteltől függően T12-es vagy T14-es trapézlemezeket használunk. Amennyiben a prémium delux kivitelű épületeinkre cseréplemezből készült tetőborítást szeretne, abban az esetben is kerül trapézlemez az elemek alá. A gyártáshoz felhasznált trapézelemezek kizárólag I. osztályúak.

Az oldalfalak és nyílászárók lemezei a gyártás során szegecsekkel kerülnek rögzítésre a szerkezethez, míg a tetők lemezeit szerelőink önmetsző csavarokkal illesztik a pozíciójukba a telepítés helyszínén.

Milyen garanciát vállalnak az épületekre?

Mivel bízunk az általunk kínált termékek minőségében, ezért a lengyel gyártóközpont az átlaghoz képest hosszabb, 2 éves garanciát vállal minden általa kiszámlázott épületre, magánszemélyek és cégek által leadott rendelések esetén is.

Amennyiben prémium delux kivitelű épületet rendel, a szlovákiai székhelyű cégünk ugyanezeket a feltételeket biztosítja minden megrendelő számára.

Ha magánszemélyként magyar számlát szeretne, a magánszemélyek esetében az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet és annak melléklete alapján meghatározott jótállás érvényesül az épületre és annak kiegészítőire. Céges megrendelések esetén, az általános egy év helyett itt is a két éves garanciális időtartamot biztosítjuk.

A garancia a hegesztésekre, szegecselésekre, zárakra, lemezekre és a vázszerkezet anyagminőségére vonatkozik.

A váz alapozófestése a szállítás és átpakolás során némileg sérülhet, illetve a festék a vázon néhány helyen megfolyhat, ami a festési technológia következménye.

A lemezborításon előforduló, szintén a szállításból eredő kisebb karcokra és a lemez tartósságát nem befolyásoló kisebb sérülésekre nem vehető igénybe a garancia. Ezek ugyanis a tömeggyártás és gyűjtőszállítás velejárói. A termékek ilyen módú előállításával és szállításával tudjuk biztosítani ügyfeleink számára a lehető legjobb ár-érték arányt. Ebből kifolyólag sajnos nincs lehetőség arra, hogy a megrendelt épület minden esetben teljesen sérülésmentesen kerüljön telepítésre. Természetesen ha jelentősebb sérüléssel érkezik az épület, azt garanciálisan javítjuk, vagy cseréljük a sérült elemet/elemeket.

Az Ügyfélnek telepítés után rövid idővel le kell kezelnie az alapozóval ellátott vázszerkezetet, ezzel megelőzve a korrodálódás korai kialakulását, így az acél tovább megőrzi minőségét. A prémium delux kategóriás épületeknél, amennyiben nem az alapértelmezett horganyzott váz kerül kiválasztásra, a felületet éppen ezért dupla réteg alapozófestékkel van ellátva, így késleltetve a rozsdafoltok megjelenését.

A garázs telepítése után az Ügyfélnek haladéktalanul el kell távolítania az épületen található védőfóliát is. Amennyiben a védőfólia az épületen marad, az időjárási körülmények függvényében károsíthatja a garázs festékrétegét és idővel egyre nehezebbé válik az eltávolítása is.

Az épületek gyártása során, a trapézlemez vágásának folyamata és a szegecselés fémforgácsok keletkezésével jár, melyeket a gyárban a legnagyobb igyekezet ellenére sem lehet maradéktalanul eltávolítani. Ezek a fémforgácsok sokszor alig látható módon a trapézlemezeken ragadnak, amelyek később, a csapadékkal való érintkezés által rozsdafoltokat eredményeznek a lemezborítás felszínén. Legtöbb esetben ezeket egy melegvizes törlőkendő segítségével el lehet távolítani. Mivel csak a telepítés után, a fémforgácsok korrodálódásának kezdetével vehető észre, hogy az említett forgácsok a lemezen maradtak, így az Ügyfél feladata a rozsdafoltok letörlése, eltávolítása.

A garanciát a rögzítésre csak akkor tudjuk vállalni, ha azt a szerelőink végzik el. Ha a rögzítést az ügyfél végzi el, akkor a garanciát kizárólag a garázs szerkezetére tudja érvényesíteni, a nem megfelelő rögzítésből adódó reklamációkat érthetően, sajnos nem áll módunkban elfogadni.

Szélsőséges időjárási viszonyok, elemi kár, természeti csapások: 10 cm-t meghaladó hóesés, Beaufort-skála szerint erős, viharos, vagy ennél erősebb szél, jégeső – ezek mind olyan tényezők, melyek esetén garanciát sem tudunk vállalni az épületre.

A gyártóink esetenként árcsökkentett termékeket is forgalomba hozhatnak. Ezek az épületek egy akciós időszak keretein belül, vagy a készlet erejéig kerülnek értékesítésre. Az árcsökkentés oka lehet általános, szezonális akció (nyári akció, téli akció, legnépszerűbb termék, stb.) vagy lehet egyedi akció (készletkisöprés, sérült termék vagy bemutató termék stb.). Az általános, szezonális akciók során minden esetben I. osztályú épületek rendelhetőek meg. Az egyedi akciók során pedig II. osztályú épületek kerülnek értékesítésre. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a II. osztályú termékeknél előfordulhatnak minőségi eltérések (hiányosságok a felületkezelésben, esetleg a szokásosnál nagyobb karcok, horpadások vannak a konstrukciók egyes elemein, a lemezeken, stb.). Funkciójukat tekintve azonban az I. osztályú épületekhez hasonlóan, megfelelően ellátják feladatukat. A leírtakból következik, hogy a II. osztályú épületek esetében értékcsökkentett termékekről beszélünk, tehát a gyártó a szokásostól eltérő garanciális feltételeket határozhat meg az I. osztályú épületekre vonatkozó, általánosan közétett garanciális feltételekhez képest. A megváltozott feltételeket megrendelés előtt e-mailes és telefonos kommunikációnk során is részletezzük Ügyfeleinknek, valamint a változásra az akciós időszakra irányuló hirdetéseinkben és bejegyzésinkben is felhívjuk rá az Érdeklődők figyelmét.

Ahogy a kiszállításaink esetében, úgy a garanciális javítások esetében is átlagosan 1-6 hét, amíg kollégáink kiszállnak Önhöz a helyszínre. A más gyártók/szakemberek által végzett módosítások/javítások költségeit nem térítjük meg, csak abban az esetben, hogy ha a gyártó erre előzetesen engedélyt adott számunkra és erről tájékoztattuk Önt.

Mire van szükségem a garancia érvényesítéséhez?

A garancia érvényesítéséhez a garancialevél mellett szüksége lesz az épületre felkerülő márka táblára/matricára és a számlára, vagy számla hiányában a helyszínen kiállított fizetési bizonylatra. Ezek birtokában kizárólag e-mailes formában, megfelelő kép és szükség esetén videó dokumentáció csatolásával küldheti el számunkra garanciális igényét. Ezt mi a megfelelő formában továbbítjuk a gyártóközpontnak, akik megvizsgálják és elbírálják az esetet. A kapott válasszal a lehető leghamarabb keressük Önt. A márkatábla az épület része, annak eltávolítása automatikus garanciavesztéssel jár.

Kapok garancialevelet a telepítést követően?

Miután a szerelők kiszállították és telepítették Önnél a kiválasztott épületet, átadják a megrendeléshez tartozó dokumentációt, amelynek a garancialevél is részét képezi.

Meddig van lehetőségem az árajánlat elfogadására?

Tudjuk, hogy egy mobil épület megvásárlása előtt sok szempontot figyelembe kell venni, mielőtt meghozhatja az Ön számára legmegfelelőbb döntést. Éppen ezért minden ajánlatunk 8 napig érvényes. Ezalatt az idő alatt lehetősége van az általunk vállalt feltételek megismerésére és saját lehetőségeinek felmérésére. Amennyiben kérdése van, természetesen a MobilGarázsBolt.hu csapata áll rendelkezésére.

Kivel vehetem fel a kapcsolatot, ha kérdésem van és kitől tudom megkérdezni, hogy mikor szállítják ki a megrendelésem?

Kérdéseivel forduljon hozzánk bizalommal munkanapokon 09:00 és 17:00 óra között. Elérhetőségeinket itt találja. Amennyiben kollégáink nem tudják felvenni a telefont, mert épp egy másik Ügyféllel beszélnek, kérjük legyen türelemmel, mindenképp visszahívjuk Önt.

E-mailt természetesen a nap bármelyik szakában írhat nekünk, azonban fontos tudnia, hogy ünnepnapokon, hétvégén és az ügyfélszolgálati időn kívül nem áll módunkban kezelni sem a telefonos, sem az e-mailes megkereséseket.
Természetesen a telepítéshez biztosított aszisztencia szám, melyet a tolmácsunk kezel, a kiszállítás teljes ideje alatt elérhető.
A weboldalunkon chates kollégáink is állnak rendelkezésükre, akik általános kérdések megválaszolásában segítik kedves Ügyfeleinket.

Rendelését e-mailben vagy telefonon tudja nyomon követni, de a kiszállítás dátumát csak abban az esetben tudjuk közölni, ha logisztikusunk már elindította az Ön címét is érintő útvonal tervezését.

Kérdése van? Beszéljünk róla!

Miért nem rendelhetek telefonon?

A megrendeléseket minden esetben a honlapon kitöltött űrlap vagy az e-mail címünkre megküldött információk alapján tudjuk fogadni. A telefonon felvett rendelések esetén ugyanis nem tudnánk biztosítani azt, hogy a rendelés leadásához szükséges paraméterek hiánytalanul rögzítésre kerüljenek rendszerünkben. Az írásos formában leadott ajánlattétel és annak elfogadása szerződés erejű, így Ügyfeleinknek és nekünk is lehetőségünk van hivatkozni a lebonyolított kommunikáció tartalmára, ezzel biztosítva a tiszta és átlátható kommunikációt mindkét fél számára.

Szükséges a helyszíni összeszereléshez elektromos csatlakozót biztosítanom?

A sztenderd kivitelű épületek telepítésénél szerelőink áramfejlesztő generátort is visznek magukkal, így nincs szükség elektromos csatlakozók biztosítására. Ez azért is fontos, mert az esti órákban is szerelünk, így a kollégák saját világítás használata mellett is tudnak dolgozni. Amennyiben viszont kapumotort is rendelt, az ahhoz szükséges tápegység előkészítése szükséges az eszköz beüzemeléséhez.

A prémium delux kivitelű épületeink esetében a szerelők kisebb teherautóval érkeznek, így nekik nincs lehetőségük plusz áramfejlesztő elhelyezésére a járművön. Kérjük, hogy ezeknél a kiszállításoknál minden esetben biztosítsanak megfelelő áramellátást a szereléshez.

Ha a jövőben az épület áttelepítésére lenne szükségem, akkor szét lehet azt szedni, majd újra összerakni?

Igen, a mobilgarázst vagy könnyűszerkezetes épületet kész elemekből állítjuk össze, melyeket a helyszínen, átlagosan 25-45 perc alatt szerelünk össze. A szerkezet később szétszedhető és az elemek így könnyen áttelepíthetők lesznek akár egy teljesen másik helyszínre.

Egyes esetekben ez az áthelyezés akár szétszerelés nélkül is megoldható, ha van kéznél pár “erős legény”, mivel egy 3m x 5m garázs kétszárnyú kapuval körülbelül 280kg, így könnyen mozgatható.
Az áthelyezés során keletkezett szerkezeti deformációkért, sérülésekért teljes mértékben az Ügyfél vállal felelősséget.

Hogyan készítsem elő az alapot egy mobilgarázshoz vagy könnyűszerkezetes épülethez?

A mobilgarázs és az általunk kínált többi könnyűszerkezetes termék esetében is megfelelő beton alapzatra van szükség ahhoz, hogy a szerelőink az elvárható legjobb módon szerelhessék össze az általunk kínált épületeket. Az alapban lévő minimális egyenetlenségek is szemmel látható eltéréseket okozhatnak egy garázs telepítésénél, amelyek befolyásolhatják az összeszerelés minőségét. Ettől függetlenül a megrendelt épületet oda építjük fel, ahova az Ügyfél szeretné. Természetesen van néhány kritérium, amelynek a telepítés helyének meg kell felelnie, éppen ezért a gyártóközpont minden kiszállítás előtt fotókat kér a helyszínről. Telepítettünk már betonlapokra, fűre vagy akár földre is. Olyan is előfordult már, hogy a sarkak téglával, járdalapokkal, esetleg térkövekkel kerültek alátámasztásra, de ezek NEM MEGFELELŐ anyagok az épületek biztonságos és tartós rögzítéséhez, éppen ezért ilyen jellegű alapokra csak az Ügyfél kizárólagos felelősségére szereljük össze az épületet. Az ilyen esetekben a rögzítést maga az Ügyfél végzi el és az ebből adódó károkért nem tudunk felelősséget vállalni.

A legmegfelelőbb alap a teljes betonalap vagy betonsáv, de a rögzítési pontoknál kialakított betontuskók is megfelelnek a célnak. Nagyon fontos, hogy minden épületet rögzíteni kell a talapzathoz közvetlenül az összeszerelés után, máskülönben a gyártó nem vállal garanciát az épületre.Természetesen mindegyik alapzatra különböző kritériumok vonatkoznak, amelyekkel kapcsolatban részletes útmutató az “Alap előkészítése” menüpontban is megtalálható.

A betonalap kapcsán mindig érdemes kőművessel vagy más kompetens szakemberrel egyeztetni, de általában a teljes betonalapnál a 12-15cm vastagságú vasalt beton elegendő, hiszen egy könnyűszerkezetes épületnél inkább a garázsban tárolandó dolgok miatt szükséges megfontolni az alap vastagságát.
Ha sávalapot alakít ki, a javasolt szélesség legalább 30cm, mélység pedig általánosan 40-50cm.

Zsalukő vagy beton kocka esetében a 40×40 cm-es felületű és 50cm-es mélységig lenyúló vagy a 30×30 cm-es felületű és általánosan 60cm-es mélységig lenyúló elemek elhelyezését kérjük az előre meghatározott rögzítési pontokon.

Utóbbi két lehetőség esetében a betonozás ideális mélységének meghatározásához érdemes szakemberrel is konzultálni, ugyanis az adott területen lévő talaj minősége ezt nagyban befolyásolhatja.

Az alapot mindig úgy szükséges kialakítani, hogy a meghatározott sík vizszintes legyen és az átlók is egységesek legyenek. Ajánljuk, hogy az alap minden irányban legalább 10 cm-el nyúljon túl a mobilgarázs vagy könnyűszerkezetes épület falainak vonalain, hogy azok a rögzítéskor elegendő tartást biztosítsanak a dűbeleknek, valamint biztosítság az épület megfelelő elhelyezhetőségét.

Amennyiben gépjárműnek szánja az épületet, az Ön érdekében javasoljuk, hogy az épület tervezett bejáratánál minden esetben betonozza alá a vázat vagy küszöböt, hogy elkerülhető legyen a szerkezet későbbi deformációja, mivel alátámasztás nélkül az említett részek meghajlanak és idővel deformálódhatnak a rájuk nehezedő súlytöbblettől.

Milyen kötelezettségeim vannak a megrendelést követően?

Az ügyfél kötelessége, hogy felkészítse a fogadó területet az épület fogadására. Ehhez szükséges a megfelelő alapozás elkészítése, illetve elengedhetetlen, hogy a kiszállítás részleteinek egyeztetésekor valós információkat adjon meg kollégáinknak a telepítés helyszínét illetően.

Az ügyfélnek valós elérhetőségeket kell megadnia, hogy kapcsolatba tudjunk vele lépni az esetleges pontosítások kapcsán.

Amennyiben az általunk megkapott információk valótlanok, abban az esetben nem tudjuk vállalni a felelősséget a szolgáltatás hiányos vagy hibás teljesítéséért.

Mi történik akkor, ha a megrendelt és legyártott épületet mégsem tudom fogadni a helyszínen?

Amennyiben a megrendelő részéről vállalandó, az épület sikeres kiszállításához és telepítéséhez szükséges feltételek nem teljesülnek, abban az esetben a gyártó által kirendelt szerelőcsapatnak vissza kell szállítania a terméket a gyártóközpontba. A telepítést legközelebb csupán 4-6 hét múlva tudjuk újra megkísérelni. Fontos, hogy ekkor azonban már felszámításra kerül egy minimum 20.000 Ft-os meghiúsulási díj is, amely fedezi a sikertelen kiszállítás és a további tárolás költségeit. Ennek mértéke minden esetben egyéni és a kiszállítás körülményeit tekintve kerül felszámolásra.

Mivel épületeink mindig az ügyfél igényeinek megfelelően, többszöri visszaigazolás után kerülnek legyártásra, ezért az épület árát a megrendelőnek a gyártás után akkor is ki kell fizetnie, ha utólag már nem tart igényt a termékre vagy az ügyfél felelőssége megállapítható a sikertelen telepítés esetében. Ebből következik, hogy a következő kiszállítást már csak abban az esetben tudjuk vállalni, ha az ügyfél az épület teljes árát és a meghiúsulási díjat is előre, utalás útján eljuttatja a gyártó által meghatározott számlaszámra.

Bár minden esetben törekszünk arra, hogy az épületek a lehető legkifogástalanabb állapotban jussanak el a megrendelőkhöz, azonban számolni kell azzal a kockázattal, hogy a többszöri kiszállítás és a kivételes okból történő raktározást megelőző átpakolás során esztétikai sérülések keletkezhetnek az épületen, amelyekért a gyártó nem tud garanciát vállalni.

Hogyan adjam meg jól az épületem méreteit?

Fix termék rendelése esetén a leírásban áttekinthetően megtalálható az aktuális épületek méretezése. Amennyiben egyedi ajánlatot kér, úgy az ajánlatkérő űrlapon ábrák segítik a tájékozódást az épületek típusával és méretezésével kapcsolatban. Amennyiben mégis bizonytalan a tervezés kapcsán, kérjük keressen bennünket elérhetőségeink valamelyikén és a kollégáink a nyitvatartási időben segítenek megadni a szükséges információkat.

A megadott méretek a garázs belső vagy külső méretére vonatkoznak?

Az épületek méreteinek meghatározásánál mindenhol a külső méreteket tüntetjük fel. Így lehetséges meghatározni, hogy mekkora alap előkészítése szükséges a termék számára. Az épületek összeszerelésének technológiáját és az alapozás minőségét összevetve is maximum 2-3cm eltérés fordulhat elő a megrendelésben szereplő és a ténylegesen telepített épület méretei között, így nyugodtan tervezhet a megrendelésben szereplő paraméterekkel. A belső méretek az Ügyfél egyedi igényeitől függően nagyban eltérhetnek akár két, külsőleg teljesen egyforma épület esetében is, így a tervezésnél érdemes tájékozódni annak kapcsán, hogy a vázszerkezet milyen mértékben alakítja a belső teret.

Mikor tudom meg az összeszerelés időpontját?

Miután megrendelte az épületet, a logisztikusunk azt a lehető leghamarabb felrakja majd egy útvonalra. Ilyenkor legkésőbb 3-5 munkanappal a kiszállítás előtt felvesszük Önnel a kapcsolatot és értesítjük a telepítés pontos napjáról, illetőleg megadunk egy olyan 3-5 órás időintervallumot, amikor a szerelőink tervezettem megérkeznek Önhöz, hogy összeállítsák a helyszínen az épületet.

Hogyan történik egy rendelés kiszállításának visszaigazolása?

A visszaigazolás minden esetben telefonon keresztül történik. Éppen ezért nagyon fontos, hogy személyes adatai megadásánál figyeljen a kapcsolati információk helyes rögzítésére.
Amennyiben rossz telefonszámot kapunk, abban az esetben is megpróbáljuk elérni egy e-mailben küldött üzenet formájában. Mivel gyűjtőszállításokkal dolgozunk és az útvonalon található szállítások szorosan egymásra épülnek, ezért 1-2 óránál nem áll módunkban többet várni abban az esetben, ha egyik megadott elérhetőségén sem tudjuk felvenni Önnel a kapcsolatot. Ilyenkor rendelését a következő, az adott régióba betervezett útvonalon tudjuk kiszállítani, ami akár 1-6 hét is lehet.

A visszaigazolás során a kollégánk még egyszer egyezteti Önnel az épület paramétereit, hogy a termék biztosan az Ön igényeinek megfelelően kerülhessen gyártásba. Az épületről gyakran skiccet is készít a gyártó, amelyet e-mailben tovább küldünk Önnek. A skiccen található részleteket még aznap szükséges visszaigazolni számunkra, hogy rendben megkezdődhessen a gyártási folyamat.

A visszaigazolás alatt ellenőrzésre kerülnek a kapcsolati adatok a telepítés helyének címe és koordinátái, a fizetés és számlázás részletei, valamint ügyfeleink megkapják a tolmácsunk telefonszámát is, akit a telepítés alatt szükség esetén hívni tudnak, hogy egyeztessen a lengyel szerelő kollégákkal. Végezetül a visszaigazolás során egyeztetésre kerülnek a teherautó érkezésével, parkolásával kapcsolatos feltételeket és bekérjük az alapról készült fényképeket is, hogy a szerelők felkészülve a helyszín adottságaira, megtervezhessék az épület telepítésének minél gördülékenyebb kivitelezését. Amennyiben a telepítés helyszínén nem biztosítható a teherautó érkezése, megfelelő parkolása, valamint nem állnak rendelkezésre az épület biztonságos összeszereléséhez szükséges feltételek, a gyártó elutasíthatja a kiszállást, illetve a termék összeszerelését. Amennyiben a visszaigazolás alatt a valóságtól eltérő, hamis adatokat kapunk és az Ügyfél jóvoltából meghiúsul a telepítés, a gyártási és a szervezési költségek kiszámlázásra kerülnek.

Szükséges-e hivatalos építési engedély egy könnyűszerkezetes épület felállításához?

A pontos helyi szabályozással kapcsolatban kérjük, érdeklődjön az illetékes önkormányzatnál, mert az engedélykötelesség megállapítása a helyi önkormányzatok hatáskörébe tartozik.

A 2017. január 1-én hozott szabályozás értelmében a 100 légköbméternél nem nagyobb térfogatú és a 4,5m gerincmagasságot nem meghaladó épületek esetében nem szükséges engedély kiváltása, de van olyan önkormányzat is, amely ezt a rendelkezést felülbírálja, esetleg másképp alkalmazza az alapértelmezett jogszabályt. Amennyiben az Ügyfél nem tájékozódott megfelelően a lehetőségeiről és utólag kiderül, hogy az épület telepítése mégis engedélyhez kötött, azért mi nem tudunk felelősséget vállalni. A hatályos rendelkezések a következő oldalon olvashatóak: Mihez nem szükséges építési engedély

Horganyzott az épületek vázszerkezete?

Tudjuk, hogy több konkurens gyártó is kínál horganyzott vázszerkezetet az épületeihez, ezért szeretnénk, hogy ha tisztában lenne a szükséges információkkal annak érdekében, hogy vásárláskor megfelelő döntést hozzon. A sztenderd és hasonló minőségben gyártott épületeknél a vázszerkezet I. osztályú horganyzása nem fér bele az adott árkategóriába, ezért a gyártók nagy többsége II. osztályú horganyzással készíti el a szelvényeket. Az I. osztályú horganyzás ugyanis aránytalanul növelné az épület teljes árát.

A horganyzás a mi kínálatunkban is elérhető az olcsóbb, sztenderd kivitelű épületek esetében. A szerkezet horganyzása nálunk minden esetben I. osztályú, azonban a váz elemei még összeszerelés és hegesztés előtt kerülnek horganyzásra, így a forrasztott részeken a felület sérül, amit utólag horgany spray használatával korrigálnak. Horganyzás esetén a legtöbb hasonló épületeket forgalmazó gyártó a jó ár-érték arány megtartásának érdekében vékonyabb falvastagságú szelvényekkel dolgozik, amely némileg gyengíti ugyan konstrukciót, mégis elérhető áron kínálja ezt a kiegészítést. Fontos tehát tudnia, hogy ez a megoldás is teljesen megfelelő az épületek biztonságos megépítéséhez, csupán fel akartuk hívni a figyelmet arra, hogy amennyiben ezt az opciót választja, a vázszerkezet utólagos kezelése egyes részeken elengedhetetlen. A fent leírtak természetesen nem vonatkoznak az épületek lemezborítására, ott továbbra is I. osztályú horganyzást kínálunk minden általunk gyártott épület esetében.

Általában milyen időpontban és napokon történik a szállítás és az összeszerelés? Mire számíthatok a szállítás során?

A szállítás és összeszerelés a helyszínen hétköznapokon (és néha szombati napon) történik, reggel 6:00 és maximum este 22:00 óra között. Az útvonalon található épületeket és azok kiszállítási időpontját a gyártóközpontban dolgozó logisztikusunk tervezi és adja meg. A pozíciók szorosan egymásra épülnek, így ebből kifolyólag sajnos nincs lehetőségünk egyéni kéréseket teljesíteni. Cégünk gyűjtőszállításokkal dolgozik, ami azt jelenti, hogy a telepítések mindig egy adott régiót fednek le, kollégáink pedig egy útvonalon 15-20 épületet szerelnek össze. Így tudjuk a nagyon kedvező árakat biztosítani az ügyfeleink számára, máskülönben az egyéni telepítések jelentősen megnövelnék a szervezési és kivitelezési költségeket is. A telepítés előtt 3-5 munkanappal tudjuk értesíteni az Ügyfeleinket. A szállításkor néha sajnos előfordul, hogy a szerelők több órával a tervezett időponthoz képest érkeznek, például műszaki probléma esetén. Ha az eredeti szállítási időpont esti időpont, akkor ritkán, de a csúszás akár olyan mértékű is lehet, hogy egy adott telepítést a szerelők csupán másnap reggel tudnak elkezdeni. Természetesen amint birtokunkban vannak az ilyen jellegű információk, az útvonalon szereplő összes ügyfelet értesítjük. A rajtunk kívül álló okok miatti csúszásokért felelősséget nem tudunk vállalni.

A megrendelés megerősítése után mire számíthatok? Mennyi idő alatt készül el és kerül összeszerelésre az épületem? Milyen szállítási idővel dolgoznak?

Miután megerősítette rendelését és megkaptuk Öntől a pontos szállítási címet, elküldjük az épület paramétereit a gyártóközpontnak is. A rendelésnél minden esetben szükséges megadnia a fogadóképesség dátumát, amely azt a dátumot jelzi számunkra, amelyik naptól már biztosan fogadni tudja a megrendelt épületet a telepítés helyszínén. A logisztikusunk ezt a dátumot fogja alapul venni a tervezésnél és amint lehetséges, a megrendelt épület felkerül a leghamarabb Ön felé tartó teherautóra.

Amint a logisztikusunk elkészíti a szállítási útvonalat, amin az Ön rendelése is szerepel, legkésőbb 3-5 munkanappal a telepítés előtt telefonon felvesszük Önnel a kapcsolatot és értesítjük a kiszállítás napjáról, megadva egy 3-5 órás időintervallumot, amikor a szerelőink megérkeznek Önhöz. A megadott fogadóképesség dátumától számítva a legtöbb esetben 1-4 héten belül megtörténik a telepítés, de a főszezon ideje alatt is általában 1-6 hét alatt teljesítjük a megrendeléseket. Megeshet, hogy a főbb útvonalaktól távoleső, peremvidéki települések esetében a fogadóképesség dátumától számított kiszállítás ideje 1-8 hétre módosul, de biztos lehet benne, hogy minden tőlünk telhetőt megteszünk azért, hogy mihamarabb eljuttassuk Önhöz a kiválasztott terméket. A kiszállítási idők tájékoztató jellegűek, a gyártási kapacitás és a megrendelések függvényében változhatnak. A prémium delux épületeink esetében a kiszállítási idő az egyedi gyártásból fakadóan 2-3 hónap.

Mit tegyek, ha behajtási engedélyre van szükség ahhoz, hogy a szerelőink megközelíthessék a telepítés helyszínét?

A megrendelés után, amennyiben tudomása van arról, hogy az Ön által megadott telepítési címre való behajtás engedélyköteles, kérem mihamarabb vegye fel velünk a kapcsolatot. Az útvonalak visszaigazolásánál kollégáink is minden esetben rákérdeznek Önnél, hogy szükséges -e bármilyen hivatalos dokumentum a behajtáshoz, azonban ennek feltérképezése az Ügyfél felelőssége. A behajtási engedély a helyi önkormányzatoknál kérvényezhető a teherautó forgalmi engedélyével, amelyet igény esetén e-mailben eljuttatunk Önnek. A behajtási engedély esetleges pluszköltségei minden esetben a vevőt terhelik. Budapest területén az ügyintézést mi végezzük, azonban a dokumentum költsége itt is az Ügyfelet terheli. A Budapesten kívül eső helyszíneken nem áll módunkban az ügyintézéssel kapcsolatos eljárást lefolytatni. Amennyiben az Ügyfél nem igényli a behajtáshoz szükséges dokumentumot és a hatóságok emiatt bírságot szabnak ki, annak teljes összegét az Ügyfélnek kell megfizetnie.

Mivel és hogyan történik a szállítás, hogy zajlik a telepítés?

A szállítás a sztenderd épületeink esetében 12, 15 vagy 18 tonnás szóló teherautókkal történik, amelynek magassága rakománnyal együtt 4-4,2m, szélessége 2,6m és hosszúsága 9-12m. Azt, hogy Önhöz pontosan melyik teherautó érkezik majd a telepítési címre, csak az útvonal visszaigazolás alkalmával tudjuk jelezni. Hogy eljuthassunk az Ön által megadott helyszínre, az odavezető útnak minimum 3m szélesnek kell lennie és 4,2m-es magasságig nem lehet akadály az autó útjában. A prémium delux kivitelű termékeink kiszállítása pedig egy 3,5 tonnás teherautóval történik, amely közel 8 méter hosszú, 2,6 méter széles és a rakománytól függően elérheti a 4,2-4,4 méteres magasságot. A telepítés helye attól a ponttól, ahol a kamion biztonságosan meg tud állni és a telepítés idejére le tud parkolni, legfeljebb 20 méterre lehet. Mivel a szerelőink nem cipekedésre szerződtek, ettől nagyobb távolságon nem mozgathatják az elemeket. Amennyiben a cipekedési táv meghaladja a 20 métert, vagy a terepviszonyok megkívánják (nehezebben járható talaj, nagy szél), abban az esetben csak az ügyfél által biztosított segítség (az épület méreteitől és a távolságtól függően 2-4 kesztyűs, a cipekedéshez és az elemek esetleges megtartásához megfelelő fizikai kondícióval rendelkező ember) mellett tudjuk vállalni a telepítést. Egyéb esetben csak egyedi feltételekkel vállaljuk a telepítést, amelyhez már a rendelés rögzítésekor egyeztetnünk kell a helyi adottságok kapcsán. Az ügyfél ezt köteles előre jelezni számunkra! A telepítés idejére szintén az ügyfélnek kell gondoskodnia a biztonságos és megfelelő parkolásról a teherautó számára. Ha ezek a feltételek nem teljesülnek, csak abban az esetben tudjuk vállalni a szállítást, ha az Ügyfél a nem megfelelő útszakaszra biztosítja az elemek átszállítását pl. egy saját, kisebb teherautóval, amelyre az adott épület elemei sérülés nélkül átpakolhatóak. Mivel ez az átlagos telepítési időnél hosszabb időt igényel, az átpakolással járó kiszállítást csak felár (rendelkezésre tartási díj) kifizetése ellenében tudjuk vállalni. Amennyiben a parkolás nem a telepítés közvetlen közelében történik, az ügyfélnek biztosítania kell egy olyan személyt, aki a telepítés ideje alatt a teherautót felügyeli. Ilyen esetben mindenképpen vegye fel velünk a kapcsolatot még a szállítás előtt, hogy ezt idejében megszervezhessük. A telepítés megfelelő körülményeinek biztosítása elengedhetetlen a termék összeállításának sikeres kivitelezéshez. Amennyiben ezek a körülmények nem biztosítottak, abban az esetben a gyártó megtagadhatja a kiszállást a helyszínre. Mivel épületeink mindig az ügyfél igényeinek megfelelően, többszöri visszaigazolás után kerülnek legyártásra, ezért az épület árát a megrendelőnek a gyártás után akkor is ki kell fizetnie, ha visszaigazolás során valótlan információkat ad meg kollégáinknak a helyszíni körülményeket illetően és emiatt nem teljesülhet a kivitelezés.

Biztosítva az épület/épületszerkezet precíz, biztonságos, valamint megfelelően kivitelezett kiszállítását és összeállítását, szerelőink közvetlenül a lengyel gyártóközpontból érkeznek Önhöz a megrendelt termékkel. A kollégák lengyel ajkúak, ezért minden pontosításhoz és egyeztetéshez telefonos tolmácsolást biztosítunk Önnek. A tolmács telefonszámát minden esetben a kiszállítás visszaigazolásánál adjuk meg ügyfeleinknek.

Mi van akkor, ha nagyobb mennyiségben szeretnénk mobilgarázst vagy egyedi raktárakat, épületeket vásárolnék?

Az egyedi kivitelezésű épületeknél és nagyobb mennyiségű termék rendelése esetén a gyártó biztosítékként és a gyártási költségek egy részének fedezésére igényt tarthat előlegre, amelyet egy megadott számlaszámra, díjbekérő alapján szükséges elutalni. Ennek mértéke általában 50%, de ez esetenként változhat. Az ilyen jellegű kifizetések esetén kollégáink mindenről hivatalos és részletes tájékoztatást nyújtanak.

Mit jelent pontosan a fogadóképesség dátuma, amit a rendelésnél mindenképpen szükséges megadnom?

A rendelésnél minden esetben szükséges megadnia a fogadóképesség dátumát, amely azt a dátumot jelzi számunkra, amelyik naptól már biztosan fogadni tudja a megrendelt épületet a telepítés helyszínén. A logisztikusunk ezt a dátumot fogja alapul venni a tervezésnél és amint lehetséges, a megrendelt épület felkerül a leghamarabb Ön felé tartó teherautóra.

Amint a logisztikusunk elkészíti a szállítási útvonalat, amin az Ön rendelése is szerepel, legkésőbb 3-5 munkanappal a telepítés előtt telefonon felvesszük Önnel a kapcsolatot és értesítjük a kiszállítás napjáról, megadva egy 3-5 órás időintervallumot, amikor a szerelőink megérkeznek Önhöz. A megadott fogadóképesség dátumától számítva a legtöbb esetben 1-4 héten belül megtörténik a telepítés, de a főszezon ideje alatt is általában 1-6 hét alatt teljesítjük a megrendeléseket (A prémium delux épületek esetében ez az idő 2-3 hónap). Ezért ha olyan dátum kerül megadásra, amikor még nem fogadóképes a helyszín és az épület felkerül egy olyan útvonalra, amelyen már egy héten belül ki tudjuk szállítani a terméket, de Ön mégsem tudja fogadni kollégáinkat, az sok bonyodalmat okoz logisztikusunknak a tervezésnél. Kérjük, felelősséggel adja meg azt a dátumot, amikortól akár más másnap is telepíthető a helyszínen az épület. Köszönjük!

Védőfólia eltávolítása az épület lemezborítással ellátott részeiről.

Minden épületet lapra szerelve szállítunk a telepítés helyszínére, és a szállítás során esetlegesen felmerülő sérülések elkerülése végett, a lemezek öntapadós védőfóliával vannak ellátva. Ezt az épület összererelése után az ügyfélnek kell eltávolítania a lemezek felületéről. Ide tartoznak az oldalfalak lemezei, az ajtók, kapuk, valamint a tetőlemezek is. A szerelőknek idő hiányában nem áll módjukban eltávolítani a fóliát. Ennek oka, hogy egy szállítás során 8-10 épületet is összeszerelnek naponta, hogy a gyűjtőszállítás hatékonyan működjön, ezáltal is biztosítva az Ügyfeleink számára a nagyon kedvező ár-érték arányt. Megrendeléskor az ügyfél vállalja, hogy a védőfóliák eltávolításáról rövid időn belül, saját maga gondoskodik.

Árajánlatok kérésekor és rendeléskor a végleges és teljes árat kapom meg?

Igen, minden esetben az épületre vonatkozó végleges és teljes árat közöljük Önnel. Nem dolgozunk rejtett költségekkel. Ez csak azokban az esetekben térhet el, ha az általunk küldött árajánlatra nem érkezik válasz 8 napon belül, esetleg utólag mégis szeretne extrákat az épületre, vagy ha a korábban Ön által közölt szállítási, telepítési körülmények nem felelnek meg a valóságnak.

Mit tárolhatok az épületekben? Van -e ezzel kapcsolatban bármilyen információ?

Az általunk telepített garázsok, tárolók, stb. nem hermetikusan zárt építmények. Mivel termékeink javarészt lemezzel borított fémszerkezetek és a szabadban telepítjük őket, érdemes figyelembe vennünk a külső környezeti hatásokat, amelyek az épületet érik. Ilyenek például a hőingadozás következtében létrejövő, esetenként lecsapódó vízpára vagy az alapozás lejtésétől, kialakításától függően, a csapadék hatására létrejövő vízfoltok. Az épületeink éppen ezért nem alkalmasak sem emberi lakhatásra, sem a hőmérséklet ingadozására vagy vízpárára érzékeny tárgyak, eszközök tárolására. A gondatlan és nem megtervezett tárolásból adódó káreseményekért a MobilGarázsBolt.hu semmilyen felelősséget nem vállal.

A fenti leírások és tartalmak kizárólagosan a MobilGarázsBolt.hu üzemeltetőjének tulajdonát képezik.
Felhasználásuk semmilyen másik felületen nem engedélyezett, ugyanis szerzői jogok védik.